willy-en-pe-in-afrika

Piggly Wiggly

Vanochtend als we wakker worden schijnt de zon, joepie!! Gauw naar buiten, koppie op de veranda, heerlijk. Dit is toch zo fijn he je dag buiten beginnen in t zonnetje met n lekker kopje koffie. Dan ontbijt maken, de mand is weer meer dan goed gevuld, wat een verwennerij. Even douchen en dan op pad. Pé ging gisteravond douchen en vond zn handdoek wat klein en dik, stond ie zich af te drogen met de badmat. Geeft niks lieverd, kan gebeuren. Na het ontbijt gaan we een hike doen van 4 km. Hij begint achter de tenten. Er is n pad door het bos, erg mooi. Klimmen en dalen, bruggetjes over kabbelende stroompjes, echt super weer. Na onze ochtengymnastiek gaan we nog even relaxen op de veranda. Rond 11 uur stappen we de auto in. We gaan de omgeving maar eens verkennen. De 1e stop is bij Lions River. Een uitkijkpunt bij een rivier met een kleine stroomversnelling en watervalletje, blijft toch leuk he! Dan gaan we verder naar Piggly Wiggly, alleen voor de naam wil je er al heen! Het is n soort plekje met een kinderspeelplaats met daar om heen kleine houten winkeltjes. Ze verkopen er chocola, speelgoed, kunst, kleding, noem maar op. Een soort kerstmarkt zonder kerst. Ik ga natuurlijk een rondje lopen, we zijn er nou toch. Pé loopt vol goede moed mee de 1e winkel in maar haakt daarna af. Hij kijkt maar ff, ik ben n doorzetter. Het is erg leuk allemaal. Ik koop een voorleesboek in het Zuid-Afrikaans. Leuk om de jongens daar uit voor te lezen. We eindigen in een restaurantje. We nemen lekker koffie met huisgemaakt gebak. Ik cheescake en Pé chocoladetaart. Pé krijgt geen taartpunt maar een taartgebouw, enorm zeg! Het is echt heerlijk. Ik red t op, maar de punt van Pé is zelfs voor hem te groot. Maar de buikjes zijn gevuld, ik heb geshopt dus we kunnen weer op pad. Na een paar km. rijden we langs Lions River Station. Een oud stationnetje waar ook weer kunst gekocht kan worden, kleden en....er speelt n bandje! Kijk das mooi zo op de zondagmiddag. Een oude dubbeldekker is gestript, er staan banken in en stoelen naast, klein podium met een bandje erop, mooi zitten en genieten maar. De muzialiteit van de mannen rammelt een beetje maar ze spelen vol overtuiging en das altijd goed. Na een half uurtje is t concert af en gaan we de auto weer in. We rijden n km. of 10 verder naar de Howick waterval. Mooie stop weer, we kuieren er op af, kijken ff bij de marktkraampjes, maken n praatje, Pé scoort nog wat armbanden voor zichzelf, helemaal leuk. Dan gaan we weer richting de tent. Onderweg stoppen we nog 1 keer om wat te drinken en n kadootje te kopen voor mn moeder. Ze wordt woensdag 81! Als we bij de tent komen stoken we eerst het vuurtje op voor de hot tub. Dan lekker ff rekaxen op de veranda met een biertje en n toastje. Op de ketel van de hot tub bak ik t knoflookbrood. Daarnaast n koekepan voor t vlees. Dan gaan wij de tub in en hebben ons avondmaal erbij. Je kan t maar hebben. We krijgen het water niet zo warm als andere keren dus na een uurtje ist mooi geweest. Lekker nog ff genieten van ons laatste avondje. Het is natuurlijk helemaal niet erg om weer naar huis te gaan maar potverdorrie wat was dit een mooie vakantie zeg! Ik hoop dat we hier nog eens terug komen want dit land hebben we nog lang niet uit!

Jacqueline

Genoten van jullie mooie verhalen goeie reis en tot snel.

Nelie

Wat een mooie reis, prachtig avontuur, hartstikke leuk beschreven ook! Dank voor het meegenieten!

Judith

Klinkt weer als een top dag!!

Ans

Ik geniet van jullie belevenissen en reis in gedachte meeë^e

Willy Roozendaal

Dat is lief, genieten we lekker samen, tot woensdag!

Keesm

Mooi, dat jullie weer zo genoten hebben.
Bedankt voor de prachtige verhalen