willy-en-pe-in-afrika

Cape Vidal

Vanochtend beginnen we met koffie op t balkon. Uitzicht op de mooie tuin en het zwembad, het kan slechter. Dan naar beneden voor het ontbijt. Er staat al een glaasje fruit voor ons klaar. Omeletje erbij, koppie, sappie en we kunnen er weer tegen. We gaan vandaag naar Cape Vidal. Het schijnt 1 van de 10 mooiste stranden ter wereld te zijn. Nou zijn we geen strandgangers maar dit beloofd wat. Het is zo'n 30 km verderop. We rijden eerst naar de poort van het iSimangoliso Wet Park, mooi scrabble woord. Aanmelden, betalen en op weg. Er ligt een asfaltweg naar Cape Vidal en daaraan zitten loops van zandpaden. Dat zijn onze wegen!. In de eerste loop komen we al n buffel tegen. Hij, of zij, ligt in een modderpool net naast de weg. We zitten dus 1e rang, prachtig! Als we een stukje door rijden mogen we niet verder. Keren dus en weer langs de buffel. Er liggen nu ook 2 pumba's naast, wat gaaf! We draaien de weg weer op. Het landschap is weer schitterend. Zo rijd je tussen bomen, dan door grasvlaktes en dan weer op n weg door n moeras. Heel afwisselend. We worden regelmatig getrakteerd op beestjes. Aapjes, impala's, pumba's, kudu's met enorme geweien. En dan op zn tijd weer een geweldig uitzicht over t Wetland. We komen aan bij Cape Vidal, auto parkeren en het strand op. Het is idd erg mooi. Bijna verlaten strand en n mooie heldere oceaan. We gaan het water in. Het is zo helder dat je de vissen ziet zwemmen, zelfs zonder snorkel. Die snorkel die thuis in de camper ligt dus.....Na een kwartiertje dobberen worden we allebei gebeten door n kwal(letje) Nou weet ik dat we hier voor de beessies zijn maar deze zit in mn Big 5 van doe-maar-niet-beessies. We gaan het water uit en even op het strand liggen. Het is redelijk bewolkt vandaag dus we kunnen redelijk liggen. Na een tijdje ist mooi geweest, genoeg strand voor vandaag. We gaan de auto weer in en pakken de eerste loop weer. We rijden langs een grote moerasachtige plas. Er staat een hipo te grazen, wat een mooi gezicht. Een stuk verder duiken er 3 neushoorns met een jonkie op voor de auto. Oeps das wel heel groot en heel dichtbij. Zoet zijn foto maken en genieten. Wat een beesten zeg! En wat geweldig weer om hier te rijden en dit mee te maken. Bofkonten zijn we!! Om 3 uur rijden we het park uit. Gauw even douchen en n koppie en dan op naar de boot. We hebben een bootcruise langs of tussen de nijlpaarden, een Nijlcruise zeg maar. We worden opgewacht door n trommelaar en 2 dansers, altijd leuk. Dan de boot op en varen naar Lake Sint Lucia. We zien direkt al hipo's, wel alleen de koppies want ze vinden het nog wel lekker zo in het water. Af en toe gaat er eentje staan. Het blijft leuk om te zien., zeker de jonkies. We varen van groep naar groep, krokodil tussendoor. Kortom een leuk tripje weer en genoeg te zien , al hopen we stiekem natuurlijk dat er een op de kant klimt en ff bommetjr doet. Als we weer terug zijn gaan we met de auto naar Greco, een restaurant. We zitten boven op het balkon, mooi kijken en lekeer eten. Na het eten weer terug naar de lodge. Bakkie doen nog n borrel en dan naar bed. De wekker staat om 4 uur, want we hebben nog een game drive morgen.