willy-en-pe-in-afrika

Op naar onze laatste tent.

Vanochtend zijn we vroeg wakker. We doen n koppie koffie op bed, gaan douchen en dan lekker in de tuin zitten. Het is al prachtig weer. Om 8 uur gaan we ontbijten. Vers fruit, omeletje, alles er op en er aan, toppie! Dan inpakken, uitchecken en weer op weg. We hebben een tocht van 4 uur voor de boeg naar Gowan Valley. Het is bijzonder hoe verschillend het landschap iedere keer weer is. In het begin rijden we door bergen met veel bosbouw. Dan bergen met veel grasland maar ook akkerbouw. We rijden over de tolweg richting Durban. Daar gaan we het binnenland weer in. Het grasland veranderd weer in bos. Mooi weer en weer mooi uitzicht. Een prachtige rit! Om 2 uur gaan we de grote weg af voor de laatste 20 km. We rijden langs een leuk eetttentje en trappen op de rem. Das een mooi plekje om even op te steken. Er zijn ook wat kleine winkeltjes, altijd leuk. We eten n hapje, drinken een bakkie en gaan dan weer op weg. Voor ons hangt een donkere lucht, oeps en het onweert zelfs in de bergen. Die bergen waar woi heen moeten dus. Als we op onze bestemming aan komen begint het te hozen en onweert het inmiddels ook. Tjonge dat kan natuurlijk ook maar dat stond niet op ons verlanglijstje. We checken in, krijgen de braai- en ontbijtmand mee en gaan naar onze tent. Spullen op z'n plekkie, we weten inmiddels de weg en dan n bakkie koffie. Het regent flink dus we gaan wat lezen, rummikubben, borrel en n toasrje erbij, muziekje op, niks mis mee. Rond 7 uur stopt het regenen. Als we het vuur voor de hot tub aan willen steken blijkt het water niet schoon te zijn. Dat schuiven we maar naar morgen. We duiken de tent weer in voor n lekker chill avondje.