willy-en-pe-in-afrika

Hluluwe/ Imfolozi Wild Park

Om 4 uur gaat de wekker. Bakkie koffie en n cracker erin en dan naar de truck. We zijn met z'n vieren, onze Nederlandse buren hier gaan ook mee. We rijden naar t park. Onderweg zie je al weer een hoop mensen lopen op weg naar werk of winkel. Het park zelf is weer totaal anders als wat we tot nu toe gezien hebben. Het is heel bergachtig, dus ook met diepe dalen maar vooral met fantastisch mooie uitzichten!! Maar we komen ook voor de beessies en die zijn er gelukkig ook. We zien al snel het gebruikelijke pakket maar ook een grote groep buffels in en om n modderpoel. Rond 8 uur stopt Johan, onze driver, bij een picknicktafel in soort kamp. Tafel wordt gedekt, koffie ingetapt, bakken met broodjes, muffins en andere zaligheden worden neer gezet en we gaan ontbijten. Hoe leuk dit! Na het ontbijt pakt hij het boeltje weer bij elkaar en gaan we weer op pad. We zien een groep neushoorns en dan onder een boom cheeta"s. Kijk das andere koek, die hebbem we nog niet gezien. Ze blijven zich eerst mooi schuil houden in t gras maar dan gaat er toch een aan de wandel, prachtig om te zien. Als die uit zicht is gaan we weer verder. We zien vandaag minder dieren als andere dagen, het is ook erg warm, maar het uitzicht maakt alles goed. En de dieren die we zien zijn geweldig. Rond een uur of 1 stoppen we bij een braaiplek. Tafel wordt weer gedekt en de braai wordt aangestoken. Johan is ook braaier, hoe luxe wil je het hebben. Onder een boom, in n wildpark in Zuid- Afrika, ik zeg strik er om heen, niks meer aan doen. Het eten is top! Biertje erbij en mooi zitten. Na het eten de boel weer in de truck en op pad. We spotten nog een grote groep olifanten in de verte. Er zijn verrekijkers mee dus je kan t mooi bekijken. Nog wat giraffen links en rechts, pumba's, impala's enz. Al met al weer n prachtige tocht. Rond 3 uur rijden we het park weer uit en gaan op weg naar de lodge. Lekker ff uitwaaIen zo in de truck. Bij de lodge duiken we het zwembad in en gaan even chillen. Rond 7 uur gaan we naar Reef & Dune, een restaurant in de hoofdstraat. Tafeltje op het terras en helemaal klaar om hipo's te spotten. Die komen als het donker is uit het water en kuieren hier dan door de straten. En wij zitten nu spot on op de looproute.we bestellen wat drinken, rustig aan wat eten, weer wat drinken, ff wachten en dan n toetje, heel langzaam afrekenen maar NIKS!! Gister wandelde er 6 hipo's langs maar nu noppes. De auto maar in en op jacht. We doorkruisen het plaatsje maar vinden ze niet. Zo jammer! Dan maar op naar de lodge en hopen dat er vannacht 1 de tuin in wandelt. Wordt vervolgt ( spannend hè)

Vandaag 2 x fotoos, één van vandaag en één van t zwemmen met de dolfijnen!