willy-en-pe-in-afrika

Een dol fijne dag!!

Om 5 uur gaat de wekker, gauw n bakkie koffie en dan de jeep in. Mike is onze chauffeur. Haar rommelig, grijs baardje verlopen kop, lege bierflesjes onder zn stoel, zo'n Mike dus. Maar tis maar een klein stukje en hij rijdt goed. We krijgen een korte instructie en gaan dan naar de boot. Het is n grote rib, goed vast houden en we stuiven over de golven. En Bently...hij ging al racen toen z'n motor nog niet warm was! Het is te gek dit. We turen en turen maar tot nu toe nog niks. Als we 15 km langs de kust gevaren hebben gaan we verder de oceaan op. En dan zien we n groep dolfijnen, TOP!! Dit is de Pantropical spotted dolphin. Met deze soort kan je niet zwemmen normaal gesproken, ze zijn erg schuw. Maar ze blijven bij de boot en we mogen toch het water in, we zien wel wat er gebeurd. De dolfijnen blijven bij ons zwemmen, het is echt geweldig om te zien. Onder je, langs je prachtig en heel bijzonder!! De gidsen zelf hebben met deze soort nog nooit mee gemaakt dat je erbij kon zwemmen. Nou ja eens moet de eerste keer zijn en die dolfijn vond t ook dol fijn om eens met een kippenboer te zwemmen, das ook weer logisch. Dan de boot weer in en richting Ponta. Maar dan spotten we nog n groep, de bottlenose dit keer, de speell dolfijn. Met deze kan je heel goed zwemmen dus weer het water in. Het is echt n pracht jonkies erbij en je ziet ze voor je over elkaar heen duikelen. Ze komen zo dicht bij dat je ze kan aanraken maar dat mag niet. Hoeft ook niet dir is al spectaculair genoeg. Als de dolfijnen weg zwemmen gaan wij de boot weer in. Wat een fantasrisch begin van deze dag zeg!! We vlammen weer terug naar Ponta en gaan van boord. Nog een groepsfoto voor de boot en dan brengt Mike ons weer naar Gala gala. Daar gaan we ff douchen en dan ontbijten. Dan even de hangmat in, nagenieten van deze geweldige trip en ff chillen want het was wel erg vroeg vanochtend. Rond 2 uur gaan we naar het strand. Het is wat bewolkt en er staat wat wind dus het is niet zo blafheet. We nemen evengoed een tentje met 2 stoelen. Het is tenslotte vakantie en we gaan lekker uilen. Tegen 5 uur gaan we naar de strandtent. Tijd voor een borrel en wat eten. We nemen taco's, ik met garnalen en Pé met beef, erg lekker! Daarna lopen we terug naar Gala gala. Lekker ff een koppie in de hangmat. Morgen gaan we weer naar Zuid- Afrika.

Rommy

Wat weer een verhaal ,zwemmen met dolfijnen wie kan het zeggen?

Judith

Bucketlist dingetje, check!