willy-en-pe-in-afrika

Chillen aan het strand

Vanochtend starten we met koffie op de veranda. Normaal doe ik maandagochtend de boekhouding maar dit bevalt ook wel. Dan schuiven we aan bij het ontbijt. Ook wel eens lekker als het voor je wordt klaar gemaakt. Daarna tas pakken en op naar t strand. Het is n wandelingetje van ruim n kilometer, bergje op bergje af door mul zand. Het is 28 graden en de luchtvochtigheid is hoog. Het is dus zweten maar goed, altijd nog leuker als de boekhouding. Op t strand zet n knul n tentje voor ons op met 2 stoelen eronder. Toppie want het is heel warm met veel zon dus snel verbranden. Het water van de oceaan is 27 graden, heerlijk. Het is dobberen, chillen op de stoeltjes, mensen kijken, weer dobberen, enz. Rond de middag schuiven we aan op het terras van de strantent. Ik heb niet zoveel honger maar Pé moet nodig gevoerderd worden. Ik bestel wat kleins ( denk ik). Ik.dacht n soort loempiaatje met kaas en knoflook te bestellen maar er komt een enorm stokbrood gevuld met kaas en knoflook aan. Tjonge jonge wat een uitdaging. Ik kom tot de helft. Tis onwijs lekker maar tis genoeg. Er zit zoveel knofllook in dat ik vandaag ws geen last zal hebben van mosquitos!. Dan weer terug naar Gala gala, mul zand, 28 graden... Daar nemen we lekker n bakkie en ik duik de hangmat in. Dit is toch weer heel anders maar ook heel erg vakantie. Rond n uur of 3 gaan we op weg naar het centrum. Tripje is ff langer als naar t strand, maar erg leuk. We lopen naar de markt, the place to be zou je denken. Maar er wordt alleen groente en fruit verkocht en geloof me, iedereen wil wat aan ons kwijt! We duiken een zijstraat in en komen langs een barretje. Mooi! Goed weer voor een koude 2M, local beer. We raken aan de praat met een paar jongens, erg leuk. Daarna weer op pad. We nemen de kleine steegjes. Lokale 'winkeltjes' veel mensen erbij of ervoor, mooi om te zien. We duiken nog een ' restaurantje' binnen. Er zitten een paar dames groente schoon te maken maar we zijn welkom. Een meisje gaat bij de buren een biertje voor ons halen, in de keuken scharrelen ze 2 glazen op en we zitten mooi. Dan weer verder. We lopen nog wat rond en zoeken dan een strandtent op. Eten met uitzicht op de oceaan is toch wel heel speciaal. Ik bestel vis en die is weer top. Na het eten weer terug naar onze cabana. Lekker n koppie en nog ff de hangmat in. Morgen staat om 5 uur de wekker. We gaan een dolfijnentocht maken. Ben benieuwd of we ze tegen komen!

Reacties

Reacties

Jos

Vandaag klinkt als vakantie, de wekker morgen op 5 uur daarintegen klinkt als keihard werken, maar ook morgen wordt ongetwijfeld weer dolfijn!
Veel plezier maar weer!!

Judith en Bently

Maken opa en oma fotos van de dolfijnen voor mij?? Xxx Bently

Willy Roozendaal

Tuurlijk Bently en we zullen ze de groetjes doen van je xxx

Anja

Ja hoor eindelijk vakantie, lekker leggen en niks doen haha heel veel plezier nog, ik geniet onwijs van je verhalen.....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!