willy-en-pe-in-afrika

Mozambique

Vanochtend lekker koppie op de veranda. Om 8 uur wordt onze ontbijtmand gebracht, wat een service. Na het ontbijt gaan we kakm an ons boeltje weer pakken en rond 10 uur gaan we op pad. Eerst weer 10 km door het park. We komen zelfs de gevreesde aapjes, crimineeltjes, tegen. Hier waren we voor gewaarschuwd. Goed je spullen opbergen en de tent dicht houden want ze jatten alles. Nou ja zo naast de auto zijn t toch echt gewoon mega schattige beestjes. Afmelden bij de poort en de weg weer op. We rijden direkt de berg op en we hebben zo echt een schitterend uitzicht op t meer. Daarna gaan we landinwaarts. We rijden door kleine dorpjes, zien veel hutjes en kleine huisjes, mensen die wassen in de rivier, was die hangt te drogen op hekjes of in struiken, kraampjes met fruit, braaien, noem maar op. Het is weer n feestje! Op en langs de 80 km. weg lopen veel mensen, fietsen zie je hier bijna niet. Net als kinderwagens. Het is gewoon je spullen in n kruiwagen en t kind er bovenop. En de ukkies natuurlijk bij moeder op de rug. Ook lopen er kinderen, maatje Luuk en Maud op en langs de weg om flesjes nootjes te verkopen. Je kan je toch niet voorstellen dat Luuk op zondag langs de Westerweg loopt om zo een extraatje te verdienen! Voor en na ieder dorpje zitten er hobbels of enorme hobbels in de weg. Ze zijn niet altijd goed zichtbaar dus t is goed opletten. Als je zo'n grote hobbel mist wordt je echt gelanceerd. Het gebeurd ons maar 1 x...naja kan gebeuren. Haren weer glad strijken,tandjes op z'n plek en door rijden ( en dus NOG beter uitkijken) Rond half 2 zijn we bij de grens. Auto parkeren want die blijft hier logeren. Stempeltje Zuid -Afrika stempeltje Mozambique, tis zo gefixed. Dan ist wachten op onze chauffeur en kunnen we naar Gala gala resort in Ponto do Ouro. Na n ritje van 20 minuten zijn we er. We krijgen n leuke cabana. Soort huisje met rieten wanden. Weer totaal anders maar ook weer zo leuk! Tuintje ervoor met n lekker zitje en n hangmat. Dik voor mekaar weer hier. Het hele gebeuren hier is echt helemaal mijn stijl. Lichtjes in de bomen, kleurige kussens, veel mooie planten echt weer n top stekkie. Na een korte rondleiding gaan we naar t strand. Das 400 meter verder dus goed te doen. We lopen door een restaurant, moeten een paar trappen af en dan zijn we er. Het wordt al hoog tij dus de zee kunnen we nu niet meer in maar aan t strand ist ook lekker. Dan klimmen we de trappen weer op en schuiven aan in t restaurant. Eerst n foccacia en dan gegrilde vis, heerlijk!. Ijsje toe en weer op naar Gala gala. Daar zetten we een koppie en dan hop de hangmat in. Lekker chillen, t was weer n mooie dag!

Sandra

Zo eindelijk al je verhalen gelezen, fantastisch wat een ervaring en zo levensecht geschreven. Ik waan me weer helemaal terug naar onze reis in zuid Afrika. Bedankt voor de mooie verhalen en veel plezier verder!!!

Willy Roozendaal

Tis weer waanzinnig, zat bij te kletsen als we weer thuis zijn.