willy-en-pe-in-afrika

Bootsafari en game drive

Om 6 uur gaat de wekker. Op de veranda met een kopje koffie, dierengeluiden om je heen das geen straf. Om 7 uur worden we opgehaald, ritje van n kwartiertje naar de boot. Onderweg komen we al weer heel wat dieren tegen en dat verveeld nooit. We komen aan bij het meer en gaan op t bovendek(je) zitten. Het is n heerlijke boottocht. Onderweg zien we kuddes buffels en neushoorns, een groep giraffen die langs de waterkant staan te drinken en het inmiddels gebruikelijke pakket. Impala's, kudu's, pumba's enz. bijna allemaal met jonkies. Aan de overkant van het meer liggen 2 neushoorns langs de waterkant, prachtig om te zien. Het zijn echt enorme beesten. Even verder zwemmen nijlpaarden ook weer schitterend. Zo vanaf het water is het toch weer anders, maar het is n mooi tripje. Rond 10 uur zijn we weer terug bij de tent. Onze ontbijtmand wordt gebracht, V.I.P. of niet dan!!! en we gaan lekker ontbijten. Dan de inmiddels soft tub in. Het water is lauw maar heerlijk bij deze tempetatuur want het is erg warm, 33 graden! We hebben onze privé pool zo. We gaan lekker luieren, beetje lezen, beetje plonzen. Om 3 uur worden we opgehaald voor de game drive. Het gebied is hier weer heel anders als wat we al hebben gezien. We rijden hier alleen maar over zandpaden. We zien in t begin niet zoveel dieren maar tis evengoed een jeepsafari xxl. Net als we denken, t wordt een mooi rondje door de bush duikt naast ons een olifant op, en n enorme. Wij schrikken ons rot en hij ook. Wow! Daarna spotten we nog n luipaard en onze Big 5 is compleet! Lekker belangrijk, maar toch we hebben m. Verder loopt er nog van alles rond, veel pumba"s, impala's en kudu's maar ook struisvogels en adelaars en n emorme kudde buffels. We stoppen op de berg met uitzicht op de rivier. Prachtig weer! Rond half 7 zijn we weer terug. Fikkie in de braai, fikkie in de hot tub en mooi zitten. We hebben weer n mand met lekkers gekregen. Worst, een spies vlees, tosti's met cheddarkaas, tomaat en ui, salades en mars mellows toe. Dik voor mekaar, we redden ons hier wel dus. Na het eten en de afwas de hot tub weer in. Geweldig zo, dit is toch pure verwennerij!! Morgen naar Mozambique.

Tjitske

Wat is Afrika toch mooi!