willy-en-pe-in-afrika

Pongola Game Reserve

We worden op tijd wakker en gaan n koppie doen op het terras. De dames, 2 prachtige goedlachse Afrikaanse vrouwen, donker, volslank, zwarte kniekousen onder hun uniform en op crocks zetten intussen het ontbijt klaar. Het zijn net hipo"s gewicht op t ene been, gewicht op t andere been, slow but steady en alles komt goed. Na een heerlijk ontbijt met een prachtig uitzicht gaan we nog even chillen. Dan is t toch echt tijd om dit paradijsje te verlaten. Rond 10 uur gaan we op weg. We rijden nog even door t park en gaan dan de grote weg weer op. Rond 1 uur zijn we bij de grens. Weer dat spelletje met die stempeltjes. Eerst Swasiland uit en dan Zuid -Afrika weer in. Na zo'n 30 km zijn we bij t park. Aanmelden en dan nog 10 km . voor we bij het kamp zijn. Rode zandpaden, impala's, kudu's, pumba', zebra's t is weer n feestje. Bij het kamp melden we ons aan en met de mand met het braaipakket gaan we op weg naar de tent. Het is weer schitterend. We kijken vanaf onze veranda zo over de bush op n meer. Pé roept al de hele week dat t net n honymoon is zo mooi maar t is echt weer ongelofelijk dit. Spullen in de tent en badpak aan. Van achter onze tent loopt er een pad naar het zwembad. Ook hier weer een prachtig uitzicht. Ff plonzen en dan lekker liggen. Af en toe steekt er ff een beessie z'n kop over de rand van t zwembad of we goed liggen. Het is hier weer fantastisch! Als we weer bij de tent komen maken we een vuurtje voor de hot tub en eentje voor de braai. Mandje vol lekkers erbij, het eten is weer top voor elkaar. Daarna nog een bakkie en straks nog even de hot tub in. Morgen staat t wekkertje om 6 uur. Om 7 uur gaan we een bootsafari maken. Zin in!!