willy-en-pe-in-afrika

Overnachten in het Kruger Park

Vanochtend lekker ontbijten op de veranda. Zonnetje is al op, korte broek kan weer aan ik kan hier toch wel aan wennen hoor! Dan de spullen in de auto en weer op pad

We rijden weer naar de ingang van t Kruger Park. Aanmelden en door. We moeten 140 km. het park door om bij het kamp te komen waar we gaan overnachten. We rijden rustig aan en kunnen gelukkig geregeld stoppen om beesten te spotten. We zitten nu in een gewone auto dus veel lager als gister en we hebben geen gids met eagle eyes mee die alles voor ons afspeurt. We zien dus zelf veel minder maar alle beestjes denken met ons mee en steken gewoon voor of achter de auto de weg over. Olifanten, veel olifanten, impallas, giraffen, bavianen. Tis weer n pracht. We lunchen weer bij t restaurantje in t park en gaan dan verder. Een zandpad op, dit moet t zijn. Maar de weg ligt hier wat lager en t gras is wat hoger dus we zien vooral heel veel weg. Tot we een truck langs de kant zien staan, ze seinen al naar ons. Supermooi zicht op een leeuw die als n fotomodel onder n boom ligt, prachtig! Na nog n stukje de zandweg keren we om. Google maps begint te twijfelen dus we kiezen voor de hoofdweg. Mooie natuur weer en lekker beestjes spotten. Wilfreda Vonk is in haar hummetje (en Pé ook). We rijden nog een groep bavianen tegemoet, ze lopen voor, langs en achter de auto als er plots een soort paniek is. Er komt een wild dog uit de bosjes, je weet wel 1 van die 250. Nou die gaat tegen zo'n groep niks beginnen maar tis toch bijzonder om te zien. We spotten nog veel olifanten, groepen dieren bij waterplaatsen, er steekt eens een giraf over en google maps raakt in de war. Kak, dan wij ook. De schade valt mee, we rijden een paar km terug en we hebben de weg weer te pakken. Rond half 5 komen we bij t kamp. Voor we naar binnen rijden moeten we over een brug. Daarnaast liggen 2 krokodillen, die hadden we nog niet gezien! Gauw de spullen in het huisje en naar het restaurant. Daar is een heel groot terras langs een rivierbedding. We spotten al buffels en nijlpaarden. Mooi zitten, biertje erbij dit is toch wel n mooie beloning na zo'n lange dag. We zitten heerlijk en ik zie ook wat nijlpaarden naar ons kijken. Jaloers op dat biertje natuurlijk en ze zien ook niet elke dag een echte kippenboer. We bestellen nog wat te eten en als t donker wordt zien we nog net de nijlpaarden het water uit klimmen en de bush in sjokken. Wij sjokken naar ons huisje, lekker koppie doen op de veranda en dan naar bed.

Judith

Zo gaaf allemaal!!!

Kees

Willy, ga zo door om deze verhalen te schrijven. Wat een belevenis en prachtig om jullie zo te volgen.
Groeten aan die kippenboer.

Jacqueline

Super zeg wat een belevenis, geniet nog maar lekker