willy-en-pe-in-afrika

Op safari

Vanmorgen vroeg uit de veren. Om half 6 worden we opgehaald door Goodman, onze driver/ gids voor vandaag. We zijn de enige dus we hebben n prive tour, hoe luxe! We rijden naar de ingang van het Krugerpark. Na de nodige formaliteiten mogen we naar binnen. Bakkie koffie scoren en t feest kan beginnen. Het Kruger Park is geloof ik net zo groot als Nederland en t is altijd maar afwachten waar de beestjes zijn en of je ze kan zien. We komen direct al wat olifanten tegen, zebra"s en n jakhals. Wat een goed begin. Goodman verteld dat hij heel graag wild dogs tegen wil komen. Er leven er maar zo'n 250 in t park dus die kans is erg klein. Half uurtje later is t raak, een roedel van zo'n 15 stuks langs de weg en wij met onze snuffert er bovenop. Geweldig. Eigenlijk zijn t n soort hele lelijke honden maar als ze zo zeldzaam zijn en je gids zo uit zn plaat gaat doe je gewoon mee. Er komt nog n hyena aankuieren, we gaan lekker. We speuren ons rot. Ik voel me net de vrouwelijke Freek Vonk, Wilfreda Vonk zeg maar. We zien buffels, impalas, waterbokken, gnoes en zelfs n groep leeuwen. Het is echt n bonusochtend zo! 1 Minpuntje, of eigenlijk minpunt, m'n camera stopt er mee. Kak! Dan maar met de mobieltjes verder en de rest slaan we op in ons eigen interne geheugen. Als we naar het restaurantje rijden in t park zien we n olifant met z'n voorpoten tegen n boom staan. Met z'n kop duwt hij tegen de stam en door t schudden vallen de vruchten uit de boom op de grond. Hij heeft gelijk, wij lekker lunchen hij ook! We eten lekker wat en daarna gaan we weer op pad. Volgens Goodman zijn we n dreamteam omdat we al veel verschillende dieren hebben gezien. Nou we laten ons weer verrassen! We hebben nog niet de hele Big 5 gezien maar dat zal ons een worst wezen. Vandaag is gewoon een hele mooie surpriseparty. En we feesten weer door, zebras, giraffen, zelfs n kudde olifanten die voor ons de weg over wandelt, inclusief jonkies. Struisvogels en zelfs een neushoorn, nr 4 al van de 5. Ook het park zelf is prachtig.

De bomen zijn op veel plekken niet hoog en het is wat heuvelachtig. Waar je ook om je heen kijkt zie je bush tot aan de horizon toe. Erg indrukwekkend. Volgens Goodman kunnen we 100 km ver kijken. Als hij er de helft naast zit is t nog ver. De rit is dus prachtig en we zien echt zoveel verschillende dieren, teveel om op te noemen. Ook hele kuddes met zebras, gnoes, impalas en kudu's bij elkaar echt super. Rond 4 uur is t toch echt tijd om het park te verlaten. Moe maar zeer voldaan gaan we weer op weg naar de tent. We rijden nu langs het Kruger Park en zelfs nu zien we nog olifanten, giraffen en zebras. Deze hele dag is voor mij gewoon net pakjesavond! Bij de tent gauw even hout halen en vuur maken voor de hot tub en de braai. De safari gaat gewoon door want de aapjes lopen over t dak van onze tent en de auto, en ze klimmen in de bomen. Als ze zien dat er bij ons niks te halen valt gaan ze door richting de buren. Top! Het schijnen nl. kleine crimineeltjes te zijn. Na het eten nog lekker dobberen in de hot tub en dan naar bed. Wat een orachtige dag weer ( en er is nog niet eens 1 week om!)

Kees

Geweldig weer om te lezen.

Marrit

WOW!!!!!