willy-en-pe-in-afrika

Graskop

Na een heerlijke nacht beginnen we de dag op de veranda met een kop koffie en n lekker ontbijt. Daarna ff chillen, douchen en dan op pad. We gaan naar Graskop. Daar kan je met een glazen lift 51 meter naar beneden een kloof in en t schijnt erg mooi te zijn. De weg zit weer lekker vol potholes, grote gaten of kraters!, dus het is niet saai. Het uitzicht is weer schitterend. Na 3 kwartier komen we aan in Graskop, auto parkeren en de lift in. Het is inderdaad schitterend! We dalen rustig af en de liftboy maakt ondertussen 14! fotoos van ons. Wou ik al. Maar goed, we landen in n inheems bos, heb ik uit de folder, een erg mooi bos zeg maar. Houten looppaden erdoor en touwbruggen, prachtig hier. Halverwege komen we langs een waterval , mooi stukje natuur hier weer zeg!. Na onze trip gaan we weer met de lift omhoog. Boven kan je over lange touwbrug naar de andere kant van de kloof lopen, geweldig! Prachtig uitzicht weer op de waterval en dus 51 m. boven dat inheemse bos. Aan de overkant nig ff een foto schieten en met de touwbrug weer terug. Je kan ook ziplinen over de kloof, heen en terug. Ik wil dat mee maken, pakkie aan en gaan. Wat een belevenis, vlegen zonder vleugels en prachtig uitzicht! Daarna nog ff een koppie en de auto weer in. Tussenstop bij de Spar voor een pot gel en dan naar het Panorama Restaurant vlak naast de kloof. Het wordt ms vervelend, maar een tafeltje aan het raam, met mijn vriendje, fantastisch uitzicht en heerlijk eten, dan kan je dag toch niet meer stuk! Na het eten  weer op naar de tent. We stoppen nog even bij n winkeltje langs de weg, mijn Pé wil shoppen!! Is ook wel schattig hoor, 2 dames onder n overkapping met hun handeltje. Hij koopt bij de eén n armband en bij de ander n sleutelhanger. De dames gaan nog even met hem op de foto, iedereen weer happy. Op pad maar weer. We besluiten een andere afslag te nemen, ms zijn daar wel minder potholes. Nou dat klopr, die zijn er niet, ook geen asfalt trouwens. Tis zeg maar net als ons pad voor het bestraat werd, maar dan slechter. Maar goed in Spanje fietsen we op zulke paden dus met een auto zal dat ook wel lukken en google maps vind dat t een weg is. Karren maar dus. De weg is slecht maar het uitzicht weer schitterend, dus geen slechte keus. Tot....er na 7  1/2  een dikke kabel over de weg hangt waar we met geen mogelijkheid langs of onderdoor kunnen, ook niet durven trouwens. Omkeren dus em t hele stuk weer terug. Dit gebied heet trouwens Sappi, zegt al genoeg, toch?? We bereiken de 'normale' weg weer en zigzaggen naar de tent. Daar nemen we een welverdiende frisse duik in t zwembad. Na r zwemmen lekker bankhangen op de veranda. Als de muggies komen gaan we naar binnen. Tante Ginie moest eens weten dat we zo genieten van haar centjes. Voor degene die haar niet kennen, Tante Ginie is wijlen Pé zijn zeg maar geust lievelingstante.. En ze heeft m wat nagelaten. Dus...we zijn nu op vakantie van het geld van Tante Ginie...enz. Tot morgen!