willy-en-pe-in-afrika

AfriCamps at Mackers

Na een heerlijke nacht staat om kwart voor 9 ons ontbijt op de veranda. Wat een verwennerij. Gauw een bakkie zetten en de stoelen in de zon en genieten maar. Het ontbijt is echt enorm, zelfs voor n Henselmans! Hotdogs, gekookt ei, fruit, crackers, jam, kaas, muffin, enz. We maken dapper n beginnetje en promoveren de rest tot lunch. We nemen nog een bakkie, gaan douchen, nog ff chillen en dan gaan we weer op pad. Het eerste deel van de weg is erg slecht, veel kuilen in de weg dus goed uitkijken en voorzichtig rijden. Voor Marrit, een sorry-Ellen-weg. Na de slechte weg stoppen we bij een Spar, we leren snel! Proviand inslaan en de Panoramaroute op. Het woord zegt het al maar dit is echt prachtig. Bergen , veel mooie uitzichten, kronkelwegen, vrachtwagens die de berg opkruipen, zon en daartussen een VW met 2 hele gelukkige mensen. We stoppen een paar keer om van het uitzicht te genieten. Het is echt onbeschrijflijk mooi hier. Je kan kilometers ver kijken en we zien zoveel kleuren groen echt geweldig! Na een uurtje of twee nemen we de afslag naar AfriCamps. We rijden ongeveer 2 kilometer de bush in over een smal paadje. Maar we zitten goed, er staat uiteindelijk een welkomsbordje met Henselmans erop, tent 4. Nou zeg maar villatent. Alles erop en eraan langs een riviertje ,hoe mooi wil je t hebben. Dit is echt kicken, wat een plek! Gauw de spullen in de tent, rondje lopen en tijd voor n bakkie. In de folder staat dat er een hike van 3 km. is die achter de tent begint. Beetje klimmen en klauteren altijd goed. Op pad dus. Op weg hier heen moesten we langzaam rijden ivm de dieren, bij de tent hangt een bordje 'beware of hipo' en wij stappen zo de bush in. Neem aan dat de leeuwen hier vegetarisch zijn. Tis een prachtige tocht, met touwen langs rotsen, mooie paadjes, fikse klimmetjes maar dan ook veel watervallen, geweldig echt de moeite waard. Als we weer bij de tent komen nemen we een koude versnapering en duiken dan lekker t zwembad in.Na t zwemmen steken we de braai vast aan, gister was t nog n bbq maar hier hebben ze n braai. Hout, kleine houtjes, pyramide, aanmaakblokjes, blazen, zuchten, maar niks. Opnieuw dus, veel proberen, blazen, volhouden....maar na 1 1/2 uur n troosteloos dovend vuurtje. Padvinders dat we zijn, en waar is Roy als je m nodig hebt?!? Hout was te nat volgens Pé en ik ben het natuurlijk met hem eens. Vlees in de pan, salade maken, de mais wordt zelfs op dat chagerijnige gesmeul nog lekker, kaarsje aan en smullen maar. Genieten doen we evengoed wel. Na t eten ff afwassen en n bakkie. Daarna nog ff lezen, t kaarsie is nog niet op. Geluid van krekeltjes en n riviertje op de achtergrond, klinkt ouwelullig maar laat ons maar schuiven.