willy-en-pe-in-afrika

Shaefers Halt

Nou wat een reis weer! Eerst naar Istanbul, goeie vlucht, lekker eten maar wel vertraging, bijna n uur. Dat wordt dus doorlopen op t vliegveld maar t lukt en we kunnen zo t volgende vliegtuig in. Weer n maaltijd, daarna lekker pitten en na n ontbijtje landen we in Johannesburg. Martin, van Riksja travel, staat ons al op te wachten. We regelen n simkaartje, halen de auto op, VW matched lekker met mn koffer, krijgen wat tips en gaan op weg. Links rijden, schakelbakkie, makkie voor Petertje. Het weer is mooi, het uitzicht prachtig en we genieten. Tis nog wel n trippie, 3 uurtjes rijden. Onderweg stoppen we bij een pomp voor n broodje en wat flessen water. En weer door. We rijden door de Meander Highlands, bergen zo groen en mooi, echt prachtig hier. Rond 4 uur komen we aan in Sheafers Halt, een klein paradijsje in de Mpumalanga Highlands. Geen idee hoe je t uitspreekr maar tis prachtig hier. We krijgen een schattig Hans en Grietje huisje met een veranda. Lekker oubollig ingericht en zelfs n zinken bad, ik wordt hier echt zooooo blij van!! Volgens onze info zijn er hier restaurantjes in de buurt maar dat blijkt 30 km terug te zijn in Dulstroom. We kunnen ook zelf koken of bbq-en maar dan hadden we bij de SPAR waar we langsreden maar te moe waren om te stoppen dus wel op de rem moeten trappen. KAK! Eerst n bakkie koffie in de zon en weer terug, boodschappen doen. Maar goed, wijn,biertje, vissie, patat en toastjes met smeersel en gauw weer naar ons poppenhuisje. We kunnen nog net n neut doen in t zonnetje en dan gaat die onder. Tussen 7 en 9 is er vandaag geen stroom dus de kaarsjes aan. Ik duik lekker in bad en Pé gaat t gevecht aan met de bbq. Fikkie erin, hoofdlamp op, pannetjes erop met vis en patat, Zuid-Afrika staat ons uitstekend. Vis is wat taai en de patat wat te bruin, maar bij kaarslicht zie je dat toch niet. Borreltje toe, spelletje rummy cub en lekker naar bed. Morgenochtend om 9 uur komt ons ontbijt!

Jol

Wat kan je toch lekker schrijven:-) wij wensen jullie heel veel plezier saampies.
Dikke kus XX

Tjitske/thea

Zitten jullie nu in Zuid-Afrika?

Anja H

Wat weer een heerlijk ochtend ritueel:
Met ontbijt en een kop koffie jullie reisverhaal lezen, je neemt me weer helemaal mee in jullie verhaal.

Kees

Het is al weer genieten om dit te lezen. Heel veel plezier

Ilse

Rummiekub doet t overal goed
En jij winnen zeker?