willy-en-pe-in-afrika

Kokrobite garden

Vandaag gaan we weer verkassen maar eerst een lekker ontbijt en n wandeling langs de oceaan. Om half 11 vertrekken we met de taxi, uitgezwaaid door Leo en Tilly, hoe schattig! We hebben dit keer een goeie auto en n goeie chauffeur, ook wel eens lekker. Onderweg komen we weer van alles tegen. Van vrouwen in kleurige kleding tot armoedige huisjes. Veel markten met heel veel mensen. Kraampjes met rouwboeketten en met bruilofts versiering. Diverse politiecontroles. Stoppen, rijbewijs geven met wat cedis er in, rijbewijs terug zonder cedis en door rijden. Van al die cedis kunnen ze heel Ghana wel 10 x van goeie asfaltwegen voorzien maar ik ben bang dat deze cedis de staatskas net niet halen. Om 2 uur komen we aan bij Kokroobite garden. Wat gaaf om hier weer te zijn. Het is nog net zo paradijselijk als de vorige x. Mooie tuin, mooie kamer, lieve mensen en n zwembad. Wat ben ik toch een ongelofelijke bofkont dat ik dit kan doen en dan nog samen met mn vriendinnetje. We ploffen de koffers neer en gaan via Big Milly's naar het strand. Echt tof om hier weer te zijn. Er is wel wat veranderd maar het is ook nog zo herkenbaar. Aan t strand gaat Ilse lekker ff zwemmen en daarna nemen we een lekker koud biertje. Er schuiven al gauw 2 jongens aan. Ff lekker kletsen maar dan gaan we terug. We hebben allebei thuis iets veeeeeeeel leukers zitten. Bij Krokobite lekker nog zwemmen en dan douchen. s' Avonds heerlijk gegeten, Italiaans, pasta met salade erg lekker. De eigenaar van Krokobite is een Italiaan, verklaard alles n beetje. Op ons eigen terras nemen we nog lekker n rood wijntje. Ik sjouw al n paar dagen rond met n fles met een kurk en ik heb nou eindelijk iemand gevonden met een kurketrekker. Dat van die bofkont klopt dus echt!