willy-en-pe-in-afrika

Twitter Paradise

Vanochtend staat om kwart voor 7 de taxi klaar om ons naar de kust te brengen. We reizen met Leo en Tilly. Die gaan naar Kosa Beach, wij naar Twitter Paradise. Onderweg is er weer van alles te beleven. Kraampjes met doodskisten naast kraampjes met watermeloen. Vrouwen in prachtige kleding die uit de kerk komen, meisjes in mooie witte prinsessenjurkjes ernaast. Worden die witte jurkjes ook serieus zo wit in koud water met sunlightzeep?? Hoe doen ze dat!!!??!. We rijden langs n bruiloft en even verder een uitvaart. Zilveren kist in t midden, deksel eraf, nog steeds die 34 graden. Mensen er omheen in rouwkleding, dit is rood en/of zwart gekleurd, en n soort feestmuziek uit foute boxen. Bijzonder hoor. Bij iedere stop vrouwen met schalen op t hoofd. Ze verkopen water, bakbanaan, brood of plantane en ze willen het allemaal heel graag aan ons slijten. Af en toe dommel ik ff weg. De chauffeur heeft, als de weg het toelaat, er stevig de sokken in. Tis ook n heel end. Als ik na n ieniemieniedutje mn ogen open doe sjeesen we net tussen n tuk-tuk en n truck door. Dan ben je soort van wel meteen wakker. We hebben aan beide kanten zeker nog 2 cm. dus t komt helemaal goed. Maar afijn om 2 uur zijn we op onze bestemming. Mooi plekje met een eenvoudige kamer, een hele mooie tuin en n hangmat!! This is life jongens!. We gaan ff wat drinken in t restaurantje en bestellen vast eten voor vanavond. Dan lopen we naar zee, 200 meter. Heerlijk dit! We duiken zo t water in, gaan daarna lekker ff op t strand liggen en komen dan toevallig nog n winkeltje tegen op Kosa. Ik laat Ilse Kosa Beach zien en dan zitten Leo en Tilly al te zwaaien. Tijd voor n biertje, gezellig ff napraten. Dan lopen we nog n stukje langs het strand en gaan weer terug naar Twitter en in de hangmat. 's Avonds eten we bij Twitter, fried rice met kip en sla, heerlijk. Nog ff chillen en dan naar bed.

Tjitske

Van de Laar

Ans

Geniet nog maar van de z0n , het is hier echt herfst, Jullie hebben het fantastisch gedaan, en ik heg genoten van je verslag, het was bijna gewoon meebeleven

Willy Roozendaal

Ah wat lief, wij hebben ook genoten en gaan dat deze week ook zeker nog doen. Van t weekend doen wij weer samen een bakkie.

Anja

Ik smul van je verhalen, je ken wel schrijfster worden.
Wat een belevenissen.
Ik wens jullie nog een hele mooie tijd daar.