willy-en-pe-in-afrika

Afscheid op de school

Vanochtend na het ontbijt ga ik lekker studderen. Beetje was opvouwen, bij n dekbedovertrek naadje dicht naaien, dat werk. Maartje heeft de afgelopen week een enorme lange vlaggenslinger gemaakt. Deze gaan we ophangen op t plein van Hanukkah. Best n werkje. Ladder tegen de zomerhut, Desmond her dak op en knopen maar. Het plein is echt heel leuk versierd zo. Daarna n lekker bakkie. Rond 11 uur komen Dirkje en Jacqueline aan lopen, 2 nieuwe vrijwilligsters. We kletsen ff en gaan dan met Mariette naar de school. Ze wil alvast filmpjes voor de Kerst opnemen. Alle kids van school verzamelen zich op t schoolplein voor n groepsfoto. Daarna nog n filmpje opnemen met n kerstgroet en n kerstliedje. Als ik in December We wish you a merry Christmas hoor denk ik aan n schoolplein vol donkere kindjes en 34 graden. Daarna nog wat filmpjes met Mariette en Moses, ik wordt n echt paparazzi hier. Dan naar de zomerhut om te eten, courgettesoep. Om half 3 moet ik me met Ilse, Maartje, Leo en Tilly melden op school. Alle kinderen staan op de trappen en balkons, 289 stuks. Ze zingen liedjes voor ons en we worden toegesproken en bedankt voor onze inzet door de hoofdmeester en door Mariette. Heel bijzonder! We krijgen van de kinderen nog een mooi knutselblad en Ilse nog een vaas met bloemetjes Daarna komen alle kids een hand of een knuffel geven. Wat een happening dit maar wat leuk. Ook om te zien hoe Ilse wordt gewaardeerd hier. Prachtig! Dan gaan we weer terug, tijd voor n bakkie. Daarna help ik Mariette nog even met fotoos maken van de kids. Als de zin en de fotocasette op is gaan we terug voor n neut. Kaas en worst erbij en lekker zitten. 's Avonds hebben we een feestmaaltijd met de kids. Dit hebben Leo en Tilly geregeld. Er staan lange tafels op het plein onder de vlaggenlijn van Maartje. We eten fried rice met n kippenpoot. Lekker en erg gezellig. Na het eten gaan we weer terug naar de zomerhut gezellig nazitten met Mariette en Moses. Daarna nog ff met de boombox naar de kids, DISCO!!!

Reacties

Reacties

Jacqueline

Wow, ik ben weer helemaal bij met je verhalen, onwijs genoten.
Veel plezier nog.

Kees

Wat een prachtige verhalen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!