willy-en-pe-in-afrika

Een warme dag

Vanochtend van bed af eerst mn haren verven. Het wordt al weer ondeugend blond en dat wil ik niet. Verven is geen probleem, uitspoelen met een ieniemienie straaltje een uitdaging. Maar tis gelukt, ik heb weer dezelfde kleur als de kids hier. Dan belt Mariette of ik spulletjes wil verzamelen voor n babytje. Cindy, die op Hanukkah heeft gewoont, heeft een meisje gekregen en Mariette gaat haar met Moses bezoeken. In Ghana krijgen de kids pas na 3 maanden een naam en die wordt vaak door de Opa en Oma uitgezocht. Mariette en Moses nemen die taak nu op zich. Het meisje wordt vernoemd naar een vrijwilligster en krijgt de naam Denise Maria. Ik heb dus een leuk klusje. Rompertjes, sokjes, wat jurkjes, leuk vestje, hoedje en n paar pakjes. Ik heb van Rommy nog hele leuke schoentjes meegekregen en die doe ik erbij. Dus als de kleine meid gaat lopen, is het op stoere schoentjes uit Holland. Met Mariette pak ik nog n campingbedje en matrasje erbij. Mooie start voor dit ukkie. Na de koffie ga ik met Lotte de colorroom in om nog wat voor te bereiden voor de kerstfotoos. Ik ben inmiddels ook gaan hokken met Ilse. Er komen morgen 2 nieuwe vrijwilligers aan en we moeten de komende dagen een beetje stapelen. Tussen de middag eten we Ghanese hot-dogs en patat. Na de middag ga ik met Ilse nog wat bakken met spelmaterialen van de school schoon maken en uitzoeken. Het is vandaag weer erg warm dus we doen t rustig aan. Als Mariette weer terug is laat ze trots de fotoos zien van Cindy en de kleine Denise Maria. Het gaat heel goed met ze en Cindy is erg blij met de baby spullen. Mariette heeft de foto van de vrouw waar we gister waren af laten drukken. We gaan m samen naar haar brengen. De vrouw vind t een mooi gebaar maar ze is niet zo blij met deze foto. Ze staat er breed lachend op maar ze vind haar tanden zo lelijk. Je kan je maar druk maken hè als je 110 bent. Mariette laat een foto van haar met mij zien waar ze met haar mond dicht lachend op staat, die moet het worden. Mooi toch, heb je n huisje met niks maar straks wel n prachtige foto met mij aan de muur. Ik voel me vereerd. Als we terug zijn op Hanukkah is het tijd voor de voetbal. AZ moet tegen Ashton Villa en ik heb de jongens beloofd dat we gaan kijken. De jongens zijn alleen nergens te bekennen. Ze zijn op school aan t werk dus ik kijk alleen met Leo. Na de wedstrijd gaan we eten. Na het eten nog ff naar de kids. Koen heeft een filmpje gemaakt in het stadion voor Simon. Ik laat t zien en we kletsen nog ff bij over voetbal. Dan nog even huiswerk maken met Shawal. Eerst geschiedenis en dan biologie, nouja dat gaat nog wel. Dan twi, Ghanese taal, das voor mij niet te volgen dus dat doet hij alleen. De rest van de kids is buiten aan het nagel lakken. Straks nog ff n neut. Ik slaap vannacht bij Ilse dus dat wordt vast pyama party met een kussengevecht.


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!