willy-en-pe-in-afrika

De container is leeg!!

Vanochtend na het ontbijt even overleg met Mariette. Gaan we de spullen wegbrengen met de pick-up, n bakwagentje met een motor ervoor of n kleine truck? Het wordt t laatste. We gaan de container maar weer eens in. T zou toch mooi zijn als ie vandaag leeg komt want t is toch wel n klus zo. Vol frisse tegenzin gaan we weer sorteren tot we niet verder kunnen. In deze container zitten termieten, kleine witte huftertjes die zich nestelen in natuurlijke materialen. Een deel van de container is aangetast en t andere deel wordt uitgedeeld in de dorpjes. Het is veel, heel veel. Maar gelukkig krijgen we weer hulp van de grote kids en ook Moses helpt mee. Truck volgeladen, wij er bovenop en karren maar. Nienke, Lotte en Maartje rijden ook mee en Desmond, Desire en James. Leo en Moses met de auto er achteraan. We gaan naar de eerste stop. Truck in een dorpje en zakken uitdelen. De mensen hollen op ons af. Het is echt n kleding dropping. We delen ongeveer eenderde uit. Dan naar de volgende plek, het gaat weer hetzelfde. Als de school uit gaat rennen er tientalle kids op ons af, das te gek. De klus is geklaard dus we vertrekken naar de laatste stop. De weg is weer schitterend, mooie natuur, zwaaien naar mensen het blijft uniek om mee te maken. Onderweg scheurt mn broek, ook die geeft t op. Scheur bij mn been en scheur op mn kont, pas er zo tussen hier. Bij de laatste stop delen we de rest uit. Top! Truck leeg, mensen blij maar vooral ik blij. Ik wilde dit zo graag fixen voor Moses en Mariette en het is gewoon gelukt! We hebben met elkaar echt ongelofelijk veel werk verzet de afgelopen weken, heerlijk! Op de terugweg komen we kids tegen in de kleding die we op de heenweg hebben uitgedeeld, hoe leuk! Als we terug komen op Hanukkah zijn de leraren en leraressen van school nog spullen uit de berg afval aan het verzamelen. Het krioelt ervan. Ik denk dat alle kids op school aan t tekenen zijn want er is geen leraar of lerares meer in de klas. Tja wat moet je er van zeggen, je zal maar niks hebben.....Daarna gaan de mannen de truck nog vullen met de rest van het afval en dat weg brengen. Wij gaan douchen, heerlijk en pannekoeken eten. Als we daarna terug komen bij de container is alles weg en zelfs de container geveegd. Wat een mooi gezicht. Ik zet met Ilse nog n stelling in elkaar op de school. Heb ik wel meer gedaan de afgelopen jaren. Vospan is dan gestopt maar in ieder lokaal staat nog n stelling van ons, toch leuk. Dan nog wat boxen kleding die op school staan opslaan in de container op Hanukkah en dan ist tijd voor n bakkie. Daana ga ik Afia en Maafia helpen met koken. Ik hoop natuurlijk dat ik op mijn kookavond van de eetclub Ghana trek, dan heb ik alvast wat recepten verzameld. Voor vanavond maken we pindasoep met rijstballen. Klinkt niet bijzonder maar tis erg lekker. De rijst wordt in plastic zakjes geschept en die moeten dan goed samengeperst worden en ingedraaid. De rijst is bloedheet en ik verbrand mn handen zowat. De meiden liggen in n deuk en draaien de zakjes zo in elkaar. Maar afijn het komt goed en ik krijg van de meiden voor mn hulp, of inzet, een 7. Toch n ruime voldoende. Gauw receptje bijpennen. Maartje is ondertussen vlaggetjes aan het knippen. Ze heeft op de markt stof gekocht en wil met de kids op school n lange slinger maken. En raadt eens met welke schaar?? Juist ..die uit de naaidoos van mn moeder. Dus maar weer bedankt voor de hulp Mam! 's Avonds eten we dus de pindasoep met rijstballen. Tis goed gelukt en erg lekker. Na het eten nog even n filmpje opnemen met Simon. Ik heb voor hem de opstelling van AZ en van Heereveen opgeschreven. Met die opstelling in zn hand doet hij nu een verslag van de wedstrijd. Zo mooi zo gedreven als hij is. Net als Koen begonnen is. We sturen het filmpje door naar Koen en wachten zijn reactie morgen af. Verder lekker chillen.Morgen naar de markt!

Reacties

Reacties

Judith

Wat een werk mam! ??

Willy Roozendaal

Ja echt hè maar we hebben t wel mooi gered met elkaar.

Anja

Ik heb weer genoten van je verhaal, goed bezig meissie......

Pe

Toppersssss

Änß

Wateren belevenissen weer Ik kom graag een keer Ganees bij je eten, dan proefje wat je nu schrijft. Succes nog de laatste dagen,

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!