willy-en-pe-in-afrika

Mariette

Vanochtend n bakkie koffie en Pé bellen. Hij loopt met ons kado naar Bently toe want die wordt vandaag 3 jaar. Zo kunnen we toch 'samen' het kado geven, erg leuk! Na het ontbijt gaan we naar de assembly en daarna met Pia mee. Zij is n Duitse en getrouwd met een Ghanees. Ze hebben n stukje verderop ook n school en wij zijn uitgenodigd om dit te bekijken. We worden in alle klassen voorgesteld en tis erg leuk om te zien wat ze hier hebben opgebouwd. Naast de school hebben ze verschillende basins. Hier kweken ze tilapia in die ze weer gebruiken voor de school maaltijden. Daarna brengt Pia ons weer terug. We worden nog aangehouden door de politie. Leo en Tilly met zn 2en voorin en wij met zn 5en achterin. Het is n beetje overloaded maar we mogen door. Op Hanukkah maar weer mn containerkleding aan en aan de bak. We halen eerst de tafelbladen van de schooltafeltjes eruit en de laatjes. Deze gaan naar de opslag op school. Dan het speelgoed eruit, dit gaan we schoonmaken en ook op de juiste plek brengen. Moses heeft ondertussen een ruimte gevonden waar we de rolstoelen kunnen opslaan, mooi klusje voor vanmiddag. Eerst maar eens lunchen, tomatensoep met geroosterd brood. Na de lunch weer verder. We rijden de rolstoelen naar de nieuwe opslag, wat zal Soraya blij zijn dat ze bij haar weg zijn. Laatste speelgoed nog ff opruimen en dan de container dicht en hardhollend naar de koude douche, heerlijk!! Vandaag maar ff n vroegertje. Als ik sta af te drogen hoor ik n bekende stem. Mariette is er, wat een enorme verrassing!!! Dikke knuffels en n bak koffie met speculaaskoek, lekker uit Nederland. Daarna naar t plein, de kids komen uit school en weten niet dat Mariette er is, geweldig om te zien hoe blij ze zijn. Dit is n echte bonus voor ze. Als t stof weer gedaald is gaan we terug naar de zomerhut, lekker ff bijkletsen. Eind van de middag gaat Mariette naar huis en wij eten. Pasta, sla, ananas en meloen. Na het eten ga ik met Nienke en Lotte nog ff ballen op het plein met de kids. Daarna nog ff lekker chillen.

Rommy

Geniet van al je verhalen, iedere ochtend bakkie koffie even je verhaal lezen.wat doen jullie daar goed werk. Gr.

Sandra

Gefeliciteerd met Bently zus!!!