willy-en-pe-in-afrika

Tuk-tuk

Vanmorgen eerst lekker met n bakkie koffie mn vriendje bellen, heerlijk om elkaar weer te spreken. Na het ontbijt gaan we naar de kerkmis. Moses doet de mis in de dining hall. Nou heb ik dat wel meer mee gemaakt, een soort kindermis met veel getrommel, dans en zang. Leuk om mee te maken. Dit keer was het behoorlijk intens zal ik maar zeggen. Trommelen en zingen aan t begin, daarna n gebed, n preekje van n andere voorganger die netjes door één van de jongens werd vertaald in het Engels. Daarna kwam Moses en t werd behoorlijk heftig inclusief Mama Barbara die in n soort trance raakte. Wij worden ook nog toegesproken en bedankt voor onze inzet. Moses had n visioen gehad dat ik hier n x met mn hele gezin zou komen, hij maakte zich alleen n beetje zorgen over wie dan de kippen deed. Nou ja jongens wel zullen zien, tis weer eens wat anders als Julianadorp. Daarna maar ff n bakkie en de opblaasballen die ik heb mee genomen opblazen. Na de koffie delen we die uit op het plein en gaan we met n koppeltje puzzelen. De meiden willen voetbal kijken bij de grote jongens, half uurtje lopen, 33 graden, das mij te gek. Ik blijf hier en ga met Tilly de cijfers en letters op t schoolplein nog n x schilderen. Als we bezig zijn zien we de pick-up wegrijden. Meiden in de auto, voetbalteam in de bak, 22 man in totaal in 1 auto, tja, Ghana hè. Als t schilderen af is nemen we n lekker koud biertje in de zomerhut. Om 5 uur gaan we richting Eusbett. Normaal gesproken loop je de weg op en rijden de taxis al over je hakken maar nu niks te bekennen. Lopen maar dus. Dan zien we op de andere baan n tuk-tuk. Ze zien ons gelukkig ook en keren om. Rode tuk-tuk, 2 mannetjes erin, petje scheef, disco muziekje op, I love it!! We komen dus in stijl aan bij Eusbett. Lekker eten, cheeseburger met patat, is ook wel weer eens lekker na alle Ghanese recepten van de meiden. Daarna weer naar Hanukkah met een taxi ditmaal en nog lekker ff nazitten. Nog ff t weerbericht gekeken, morgen gelukkig weer mooi weer en volop zon.

Reacties

Reacties

Pe

Ikblijf genieten van je verhalen. heerlijk om te horen dat je zo geniet, maar ik kijk stiekem ook uit naar het verhaal van volgende week vrijdag waarin staat; morgen weer lekker naar mijn vriendje ha ha.

Willy Roozendaal

Komt helemaal goed, nog ff weekie aan de gang en zondag naar de kust om te chillen, we tellen af!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!