willy-en-pe-in-afrika

AZ

Vanochtend na het ontbijt de container maar weer eens opengemaakt. We krijgen de beloofde hulp en er wordt een deel van de spullen naar de school gebracht en een deel naar Hanukkah. Dan is het tijd voor koffie en gelukkig schuift Modes ook weer aan. We overleggen wat hoe verder. Het worden toch ook weer wat ritjes naar de dorpjes volgende week. Na de koffie ruimen we nog wat laatste dingen op en sluiten de container, weekend! Ff gauw douchen en mn kleren en schoenen in n soppie en op naar de markt. Onderweg komen we langs een soort festivalterrein. Zwarte en rode tentjes en n podium voor n band. De chief van Baakoniaba, de wijk van Sunyani waar Hanukkah staat, is overleden en dat wordt hier dus herdacht. Erg indrukwekkend. We gaan naar de overdekte markt, lekker wat groente kopen, we koken zelf vanavond en eten de wraps die ik heb mee genomen. Dan naar mn tassententje en ik ga niet zeggen wat ik daar heb gekocht. Tot slot naar de Melcom, iets met wijn, lekkers en n ijsje. Op Hanukkah aangekomen gaan we ff chillen tot we worden gehaald voor de voetbalwedstrijd. Die is voor Hanukkah, klein veldje met 2 pannadoeltjes. Ze spelen 5 tegen 5. De jongens hebben de kousen zo hoog opgetrokken, het lijkt wel n maillot. Maar goed ze winnen wel met 3-2. Ik ga met Maartje nog de cijfers en letters op de hinkelbanen schilderen op het schoolplein. Als we terug komen staat het eten klaar, wraps, heerlijk! Na het eten gauw naar de kids. Ik heb Simon beloofd dat we samen AZ gaan luisteren, dan kan hij Koen, zijn inmiddels grote voorbeeld, horen als hij verslag doet. We beginnen met n klein clubje. Koen heet de luisteraars uit Ghana en speciaal Simon welkom, WOW! Simon straalt van oor tot oor. Ik krijg het zelfs voor mekaar om de wedstrijd op mn telefoon te streamen. Simon verteld nog dat zijn achternaam Azouri is en zijn bijnaam AZ, spreek uit als ees, is. Dat kan geen toeval zijn. De club kijkers wordt steeds groter. Dit is toch machtig mooi. Zit je daar op n houten bankje, onder een boom, in je t-shirt, met 15 kakelverse AZ fans...ik zeg strik erom, niks meer aan doen. Dit is echt genieten. Dan wint AZ ook nog eens met 3-0, het feest is compleet. Ilse zit ondertussen in de dining hall met de rest van de kids filmpjes over Hanukkah te kijken, waaronder de uitzending van Hart van Nederland waar Judith en Laura in voor komen. Onze kids zijn maar weer goed vertegenwoordigt vanavond. Daarna gaan we nog lekker ff nagenieten in de zomerhut met n lekker wijntje.

Marina

♥️

Monique

Wat weer een prachtig verhaal. Zo onwijs leuk om te lezen iedere dag.
Geniet ervan!

Sander

Wat heerlijk om te lezen! Je bent goed bezig Wil en zo te lezen geniet je ook volop!