willy-en-pe-in-afrika

De naaidoos van m'n moeder

Vandaag is er weer assembly op school en ik ga met Ilse kijken. We nemen Linda en Evi mee. Ze zijn net begonnen, oeps. Kindjes die te laat komen moeten bij het hek blijven staan, dus wij schuiven daar ook maar aan. Daarna ga ik weer met Leo de 4e container in. Het is een beetje zoeken. Als ik weet wat waar heen moet is het ff beter te organiseren. We halen er weer heel wat pakken luiers uit en die brengt Desmond met de kruiwagen naar Hanukkah. Dan het grof vuil weg brengen maar helaas, de pick- up staat met een lege tank. De container maar weer dicht en tijd voor n bakkie. Na de koffie ga ik puzzelen met Blessing. Leuk en leerzaam, 2 vliegen in één klap dus. Daarna ga ik naar Soraya, de nurse. Jenny heeft op haar werk een mooie donatie gekregen van verbandmiddelen. Het wordt met open armen ontvangen en we geven het samen een plekje. Gister een opgeruimde nursery en nu nog een mooie aanvulling verbandmiddelen, Soraya is happy. Als lunch hebben we tomatensoep met knoflookcroutons. Lekker hoor. Na de lunch nog maar ff verder puzzelen, Blessing zoet en ik zoet. Wel ééntje van 50 stukjes Juud! Dan komt Moses, top! We kijken samen in de container en maken een plan van aanpak. De pick-up is inmiddels getankt en we gaan eerst maar afval weg brengen, 2 ritjes. We rijden mee, tis toch weer n uitje en terug weer in de laadbak lekker uitwaaien met dit weer. Morgen gaan we verder en Gideon beloofd dat ik dan hulp krijg, geweldig. Op het voetbalveldje voor Hanukkah staat Simon met een grote machete het gras te kortwieken. Je moet ergens beginnen hè als sportverslaggever. Maar t blijft een bijzonder gezicht, de kids met die grote messen. Als ik in de keuken kom staat Maafia te koken. Ze mist n knoopje aan haar jurk. Mijn moeder heeft al haar naaispullen naar Ghana gestuurd dit jaar en laat die doos nou hier staan. Ik heb m zelf ingepakt dus n knoopje, naald en draad is gauw gevonden. Dus bedankt Mam t komt nu al goed van pas! Het is trouwens de bedoeling dat Mabena, ook één van de grote meiden, volgend jaar een eigen naai ateliertje begint hier en deze doos naaispullen is dan een mooie start. ' s Avonds eten we red-red met plantane, sla en fruit en n wijntje erbij. Na het eten n koppie thee en dan weer naar de kids. Boombox mee en tis weer disco. Lekker dansen die kids, mooi begin van t weekend. Daarna gaan we terug voor n welverdiend wijntje en n potje rummikub




Reacties

Reacties

Marina

Geniet mee met je adventure in Ghana skat

Ans

Naaimachine odig?

Willy Roozendaal

Altijd goed Mam!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!