willy-en-pe-in-afrika

Ilse is jarig

Vandaag vroeg uit de veren om de slingers op te hangen, Ilse is vandaag jarig! We gaan met z'n allen ontbijten en we hebben natuurlijk kadootjes. Erg gezellig en feestelijk zo. Na het ontbijt gaat Ilse naar school. Dat is mooi want ik ga met Moses naar het vliegveld om Maartje te halen. Ilse denkt dat ze zaterdag komt maar ik heb straks haar hoofdkado mee. Eerst rijden we naar Eusbett, een hotel in de buurt waar we ook wel eens gaan eten. De watertanks worden hier gevuld. Op de parkeerplaats staat een koe met een touwtje aan n boom vast. Moses verteld dat de eigenaar van Eusbett ook een farm heeft. Hij neemt af en toe een koe mee om te slachten. Als ik dus van t weekend hier biefstuk eet heb ik m net de laatste eer bewezen. Bij het vliegveld, dat ieniemienie vliegveld, gaat het weer echt op z'n Ghanees. Eerst betalen bij mannetje 1, mannetje 2 doet de poort open, die staat naast mannetje 3 die de poort op de andere rijbaan bediend. Mannetje 4 zit op een stoel op te letten en mannetje 5 begeleid ons naar de parkeerplek. Volgens mij oefent hij voor luchtverkeersleider zo als hij staat te wapperen met z'n armen. Van mannetje 1 tot mannrtje 5 is dus 20 meter. Maar dat mag de pret niet drukken want daar is Maartje. Gauw de auto in en op weg naar Hanukkah. Nou een mooier kado had Ilse vandaag niet kunnen krijgen. Ze had het totaal niet verwacht en dat maakt het extra leuk. Gauw een bakkie en ff bijkletsen. Na de koffie ga ik naar de nursery met Leo. Dat is de verpleegpost op Hanukkah. Soraya die ik nog ken van 5 jaar geleden zit redelijk ingebouwd in de zakken met kleding. We brengen die naar de container op Hanukkah. Halverwege en vele zweetdruppels verder gaan we eten, pompoensoep. Na het eten nog ff doorpakken in de nursery. Desmond komt ons helpen en ook de meiden schuiven aan. Zo met z'n allen gaat het snel. Container weer n stukje voller maar in de nursery kunnen we wel n feestje geven zo ruim. Dan weer terug naar de zomerhut. Het is tenslotte feest en echt veels te warm om nog wat te doen. Om 4 uur als de kids uit school zijn gaan we naar het plein. De kids zingen happy birthday en Ilse trakteerd op appels. Naar goed Ghanees gebruik worden er dan bakken water over de jarige gegooid, drijfnat is ze. Maar geloof me, het is zo warm dat we allemaal wel jarig willen zijn. Dan weer terug We kletsen lekker bij en nemen n neut op Ilse.'s Avonds eten we fried rice met kippenpoten, sla en fruit. Na het eten gaan we bingo spelen met de kids. De grote kinderen helpen de kleintjes en heel wat kids winnen een prijs, erg leuk weer. Daarna terug voor een gezellig avondje en proosten op de jarige.

Reacties

Reacties

Jacqueline

Gefeliciteerd met je vriendinnetje en heel veel plezier, geweldig om je verhalen te lezen.

Anja

Gefeliciteerd met Ilse en wat heb je haar een mooi kado gegeven, ik had haar gezicht wel willen zien .
Maar wat doe je daar mooie dingen.
Veel plezier nog.
En bedankt voor je mooie verslagen en foto's.

Anja

Hieperdepiep hoera gefeliciteerd met Ilse.....fijne tijd nog samen..

Willy Roozendaal

Gezellig dst jullie meelezen, ik geniet hier enorm. Ik geef de felicitaties door enne...geef Pé n dikke knuffel als je m ziet

Madelon

Super leuk om je verhaal weer te lezen!!! Wat maak je een hoop mooie dingen mee!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!