willy-en-pe-in-afrika

De boerderij

Vanochtend weer vroeg uit de veren. Koppie, ontbijt en om 8 uur staat de pick-up klaar met 4 geiten in de laadbak. Met n touwtje om de nek vast aan t rek, motorkap open, auto starten, klep weer dicht en vooruit met de ..... We krijgen weer een prachtige jeepsafari, stukje asfalt, veel rode stofwegen met nog meer kuilen en hier en daar een dikke plas. Mooie natuur, ik vermaak me weer prima. We komen aan bij de boerderij. Deze is van een vriend van Moses. De koeien van Moses staan daar ook en nu dus ook de 4 geiten. We krijgen een rondleiding over de boerderij. Echt goed geregeld hier. Er is een hok voor de schapen en één voor de geiten. Een stukje verder de koeien. De farmer is net bezig om gras te zaaien, graszaad van de Welkoop dat Moses heeft meegebracht. Groetetuin erbij, huisjes met zonnepanelen erbij voor de farmer en zn gezin. Dik voor mekaar en erg leuk om te zien. Daarna de jeepsafari weer terug, weer leuk! Op Hanukkah ff koppie en lunchen. Na de middag verzamelen we wat kids en gaan we de bedjes en stoeltjes uit de container op het schoolplein zetten. Daar kan het dan goed drogen en dan kunnen we het weer verder sorteren. De jongens werken hard. Achterin staan de schoolstoeltjes en onderstellen van de tafeltjes. Het hangt als mikado in elkaar. De temperatuur buiten is ruim 30 graden en binnen in de container is het om te stikken. Het is mooi geweest en we stoppen. We vinden nog wat tassen kleding, ook een tas met voetbalkleding. We delen het uit aan de jongens, allemaal een broek of een shirt, ze hebben het dik verdiend. Ik ben inmiddels zwaar gestoofd, t was net ff te lang en net ff te heet. Als t begint te regen ga ik er middenin liggen zeg ik tegen Tilly en wat denk je.....regen, en hard. Dus snel onder de dikke stralen die van het dak af komen HEERLIJK!!!! Daarna nog even onder de douche door en schone kleren aan en ik kan er weer tegen. Linsey, een Nederlandse die hier woont komt ff een koppie doen. Daarna gaan we eten, een soort spagetti met sla. Daarna slepen we de chillstoelen naar de zomerhut. Zijn we echte hangouderen zo.