willy-en-pe-in-afrika

Van assembly tot borrel

Vanochtend op tijd uit bed. Om 10 over half 8 is de assembly op school. Alle klassen staan dan in rijen op t schoolplein. Ze zingen het volkslied en worden toegesproken door de headmaster. Ik heb 2 paar drumstokken mee voor de trommelaars. Er zijn n paar troms van het drumstel afgehaald. Eentje houdt de trom vast, andere kan dan trommelen. Ms ook een idee voor de Klinkers?? Als alles achter de rug is marcheren de kids klas voor klas naar binnen. Het blijft leuk om te zien. Daarna lekker ontbijten. Na t eten ga ik met Nienke naar de nursery. Ook hier ligt veel kleding en de meiden zijn daar ook al gestart met uitzoeken. We besluiten toch eerst de container op Hanukkah maar in te duiken. Hier ligt alles aardig gesorteerd en zo krijgen we een beetje door waar wat ligt of waar het naar toe moet.

Ons dreamteam in de keuken heeft weer een lekkere lunch bereidt. Groente omelet met n soort aardappelkroketjes. Heerlijk! Na de lunch ga ik met Leo weer naar de container. We zoeken een paar grote zakken kleding in de container uit en sorteren de kleding voor de dorpjes verder in de zomerhut op ons terrein. Het is erg warm vandaag en na deze klus besluiten we ook dat t wel mooi is geweest. We nemen lekker n biertje en daarna een koude douche.

's Avonds eten we Jollof, een soort fried rice met ei en sla en uiteraard weer fruit. Smullen weer. Na het eten gaan we naar de kids. Ik heb een paar poppen mee uit de container en daar willen ze allemaal wel mee spelen. Ilse heeft de JBL box mee en we maken er n Ghanese disco van. Tjonge wat kunnen die kids toch dansen hier, Michael Jackson zou er jaloers op worden, ik ook trouwens. Zelfs Koffi Ghana danst mee en ook de poopen ontbreken niet. Stralend middelpunt is Ruth, n grietje van 1 jaar met een te schattig koppie.

Na de disco hebben we een neut verdiend. Ik heb met Leo vanmiddag de zomerhut schoon gemaakt, gezellig kleedje op tafel en we kunnen daar lekker zitten. Een neut en kaas erbij van onze eigen kaasboeren Frans en Tamara. Ik had extra kaas van ze meegekregen, super dusse....wees een slimme baas en koop je kaas bij KAAS!! En doe ze dan meteen de groeten uit Ghana. Het wordt weer bar gezellig. Morgen gaan we de 4 geiten die hier op Hanukkah lopen met Moses naar de boerderij brengen. We hebben om 8 uur afgesproken, of 9 uur..jullie lezen morgen wel wat het geworden is.

Tjitske

Wat een leuk verslag weer!

Rommy

Wat een leuke verslagen ,we reizen zo gezellig met je mee. Al is het ook hard werken voor jullie daar.