willy-en-pe-in-afrika

De container

Vanochtend op tijd uit de veren. Het heeft vannacht hard en veel geregend dus de temperatuur is voor Ghanese begrippen prima. Als ontbijt maakt Ilse n bakje yohurt voor me met daarin stukjes gebakken appel met speculaaskruiden. Verzin het maar, maar het is heerlijk. En iemand die je ontbijt klaar maakt, top dit, maar eigelijk verdien ik dat ook toch? Daarna gaan we naar de container voor de school. Deze is lek en das niet zo mooi. Hij ligt vol met bedjes, tafels en stoeltjes voor de school, matrasjes en kleding. Eerst de matrasjes er maar  eens uit. Een paar grote kinderen helpen ons, mooi gezicht hoor zo'n mannetje met 5 matrasjes opz'n hoofd. Leo doet gezellig met ze mee. Alle matrassen brengen we naar de eetzaal waar de mama's de hoezen eraf halen om te wassen. Daarna maar ff koppie doen. Moses komt en we maken samen een plan om e.e.a aan te pakken. Na de koffie halen we de kleding uit de container en brengen die weer met hulp van de kids naar het vrijwilligersdeel. Hier gaan we de kleding sorteren. Wat niet geschikt is voor Hanukkah brengen we maandag met Moses naar de dorpjes, nu al zin in! Onder de middag staat er soep voor ons klaar met geroosterd brood, erg lekker en wat een luxe dat er zo goed voor ons gezorgd wordt. Na de middag weer verder. Als alles gesorteerd is gaat de kleding voor Hanukkah in de opslag en de rest staa in tassen en dozen om maandag uitgedeeld te worden. Straks eten we red-red, een soort bonenschotel. Vorige keer vond ik dat erg lekker maar de meiden zijn er niet zo gek van. Ben benieuwd. We hebben een leuke club vrijwilligers, vandaag ook veel samen gedaan. Vorige keer lag iedereen om 8 uur in bed en zat ik nog een paar uurtjes te chillen. Ben bang dat ik dat nu wel op m'n buik kan schrijven. Maar samen chillen is ook veeeeeeeeel gezelliger!